Numele: ............................ Data: .......................
Fișă de evaluare sumativă
Orizontul apropiat şi local
1. Completaţi:
Clasa noastră are ferestrele orientate spre .......... . Şcoala noastră se numeşte ....................................................... ............. . Adresa şcolii este ............................................. . Localitatea noastră se numeşte .......................... . Un oraş poate avea fi format din mai multe grupări de blocuri numite ..................................... . Cartierul nostru se numeşte .................................... . Oraşul nostru este străbătut de râul ................................ şi este situat într-o zonă de ............................ .
2. Răspundeţi la întrebări!
a) Ce este linia orizontului?
....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ...................
b) Ce înţelegeţi prin orizont?
....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ...................
c) Care sunt punctele cardinale? Dar cele intercardinale?
....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ...................
d) Ce mijloace de orientare putem folosi pentru orientarea corectă?
....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ...................
3. Fixaţi punctele cardinale şi intercardinale pe desenele următoare!
4. Completaţi spaţiile punctate cu punctele cardinale sau intercardinale corespunzătoare, după model:
a) B este la nord-est de A. b) D este la ......... de C. c) F este la ......... de E.
5. Scrieţi denumirea formelor de relief şi precizaţi culorile prin care sunt reprezentate pe hartă.
....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ....................................................... ...................
6. Fixati punctele cardinale in careul urmator. Desenati o floare un mijlocul lui. Apoi:
- Deseneaza un patrat la nord de floare;
- Deseneaza un triunghi la vest de patrat;
- Deseneaza un cerc la sud de triunghi;
- Deseneaza o minge la est de floare si un creion la sud de minge.